پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226744
ديابتي‌ها زرده تخم مرغ نخورند
تاریخ انتشار : 1395/08/01 07:48:24
نمایش : 903
متخصص بيماري‌هاي غدد و داخلي با اشاره به اينکه قند موجود در تخم مرغ 7.7 هست و کساني که دچار کبد چرب هستند و ديابت دارند اصلا نبايد زرده تخم مرغ را بخورند، گفت: مصرف دارچين سوخت و ساز گلوکز را ۲۰ برابر مي‌کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مهران زمان زاده ، در ارتباط با ديابت و مواد موثر در کاهش قند خون گفت: قند موجود در تخم مرغ 7.7 هست و کساني که دچار کبد چرب هستند و ديابت دارند اصلا نبايد زرده تخم مرغ را بخورند.

وي افزود:دارچين حاوي ترکيباتي است که عمل انسولين در انتقال گلوکز به سلول ها را بهبود مي‌بخشد. دارچين تقريبا هيچ کالري ندارد، به همين خاطر ديابتي‌ها بدون خطر چاق شدن مي‌توانند با افزودن دارچين طعم مطبوعي به غذاي خود بخشند.هر گرم دارچين کمتر از 3 کالري دارد که بسيار اندک است.

متخصص بيماري‌هاي غدد و داخلي با اشاره به اينکه مطالعات نشان مي دهد که دارچين سوخت و ساز گلوکز را حدود بيست برابر مي‌کند، افزود:يک قاشق چاي خوري دارچين، حاوي 28 گرم کلسيم، 1 گرم آهن و بيشتر از 1 گرم فيبر و مقدار زيادي ويتامين هاي C و K و منگنز است. همچنين مقدار 1.2 گرم کربوهيدرات دارد.

زمان زاده ادامه داد: دارچين جزو آن دسته از داروهايي است که در قديم استفاده مي‌شد. اين داروي قديمي براي اختلالات گوارشي از قبيل سوء هاضمه، نفخ معده، دردهاي معده و اسهال به کار مي رفت.

وي اضافه کرد: امروزه مشخص شده که دارچين، غير از درمان اختلالات گوارشي، براي آرامش و جلوگيري از عصبانيت و رفتارهاي ناخوشايند و همين طور براي استشمام بهتر به کار مي رود. همچنين براي جلوگيري از فساد غذا و فساد ميکروبي استفاده مي‌شود.

متخصص بيماري‌هاي غدد و داخلي گفت:افرادي که آلرژي دارند، نبايد از مصرف دارچين در غذاهاي خود پرهيز کنند، زيرا دارچين موجب تشديد آلرژي نمي‌شود. اما اين نکته را فراموش نکنيد که اگر شما بسيار زياد از دارچين استفاده کنيد، بايد اثرات بد آن را بپذيريد.

به گفته زمان زاده دارچين از لخته شدن خون جلوگيري مي‌کند، اما زيادي آن در خون باعث بروز مشکلات خوني و گردش خون مي‌شود، به خصوص اگر با داروهايي که موجب رقيق شدن خون مي‌شود(مانند آسپيرين) مصرف شود، مشکلات را دو برابر مي‌کند.

منبع:فارس
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html